WWF kviečia Baltijos valstybes neleisti įvykti kitai “Prestižo” katastrofai

2004-11-12
Naftos tanklaivio “Prestižo”, nuskendusio prie Ispanijos krantų, antrųjų katastrofos metinių metu, Helsinkyje WWF kviečia Baltijos valstybes sukurti bendras priemones išvengti naftos išsiliejimų Baltijos jūroje.

Kvietimas išsakomas kaip tik tuo metu, kai Baltijos valstybės svarsto saugumo priemones, kurias vėliau apsvarstys Tarptautinė laivybos organizacija (IMO) -Jungtinių Tautų institucija, reguliuojanti tarptautinę laivybą.

“Baltijos valstybės turi daryti ką tik gali, kad turėtų kiek tik galima efektyvesnes apsaugos priemones, patvirtintas IMO, kurios padėtų apsaugoti Baltijos jūrą nuo didelių naftos išsiliejimų, tokių kaip “Prestižo” katastrofa, kurios metu žuvo 300,000 jūros paukščių ir kuri kainavo penkis milijardus.” - teigė Anita Makinen, WWF Ypatingai jautrių jūrų teritorijų (PSSA) Baltijos kompanijos vadovė.

“Kol Rusija tęsia naftos transportavimo plėtrą Baltijos jūroje, specialios apsaugos priemonės yra būtinos, nes tai viena iš labiausiai pažeidžiamų vietų Žemėje.”

2004 metu birželį IMO visą Baltijos jūrą, išskyrus tik Rusijos teritorinius vandenis, išskyrė kaip Ypatingai jautrias jūros teritorijas (PSSA). PSSA išskyrimas, jei 2005 metais jį patvirtins IMO šalių nariai, įgalins Baltijos šalis ir IMO susitarti dėl geriausių jungtinių apsaugos priemonių, kurios padės išvengti naftos išsiliejimų.

Apsaugos priemonės būtinos laivų transporto monitoringo sistemai; transporto perskirstymo schemos, privalomos laivų valdymui ir palydos laivų tankerių buksyravimui į ir iš uostų.

WWF skatina Baltijos valstybes įgyvendinti transporto perskirstymo schemą ir įdiegti laivų transporto monitoringo sistemą, įskaitant automatinę laivų identifikavimo sistemą, pagrindiniam laivybos keliui, kuris eina nuo Danijos sąsiaurių iki rytinės Suomijos įlankos dalies.

Šios saugumo priemonės jau įgyvendinamos Suomijos įlankoje bendromis Suomijos, Rusijos ir Estijos pastangomis.

WWF taip pat siūlo, kad Baltijos valstybės imtųsi reikalingų priemonių, kad privalomas laivų valdymas būtų įdiegtas Danijos sąsiauryje. Vien tik per paskutinį mėnesį šiame sąsiauryje trys 100 000 tonų naftos tankeriai užplaukė ant seklumos ar buvo arti susidūrimo.

“Šiuo metu yra svarbu parodyti Baltijos valstybėms jų atsakingumą, išsaugant unikalią jūros aplinką.” - pasakė Makinen.

“Baltijos jūra tik tada gaus jai reikalingas apsaugos priemones, kai Baltijos valstybės bus vieningos priimdamos sprendimus dėl jos apsaugos.”

Šaltinis: World Wildlife Fund (http://www.panda.org/news_facts/newsroom/news.cfm?uNewsID=16391)